Pedagogika Zdolności

Pedagogika zdolności jest specyficzną dziedziną wychowania kładącą nacisk na odkrycie i wszechstronny rozwój możliwości intelektualnych i potencjału twórczego wychowanka. Realizując ideę kształcenia w jej duchu, pedagog przyczynia się do pomnażania ogólnej sprawności umysłowej przyszłych obywateli. Umożliwia to osiągnięcie wysokiego poziomu wykształcenia oraz przyspiesza rozwój człowieka. Jako pedagodzy jesteśmy odpowiedzialni zarówno za kształcenie, jak i za wychowanie. Będąc mistrzami dla swoich uczniów musimy pamiętać, że chłoną oni nie tylko naszą wiedzę i doświadczenie, ale także postawy, idee, zachowania. Kształtując młode umysł należy być z jednej strony bardzo ostrożnym, starając się być wzorem pod każdym względem, a z drugiej niezwykle odważnym, by potrafić myśleć nieszablonowo i nie ograniczać się jedynie do aprobowanych faktów. Wypuszczając z pod swoich skrzydeł już wyszkolonego adepta stajemy się niejako ojcami jego sukcesu. Historia może zatoczyć koło, by on też mógł zacząć wychowywać swoich podopiecznych. Książka o pedagogice zdolności ma być zbiorem doświadczeń pedagogów, stworzonym by upowszechniać wiedzę i ułatwiać z niej korzystanie.

1. Pedagogika zdolności – pojęcie, historia, teoria i praktyka
2. Sposoby odkrywania talentów
3. Metody pracy z uczniem zdolnym
4. Doświadczenia pedagogów
5. Planowane kierunki rozwoju dziedziny